Język i Wanilia #2 - Business English, Nr 45/2015

22:05


Business English to magazyn dla chcących poszerzyć swoją wiedzę o słownictwo przydatne w biznesie, ale według mnie jest to też świetne pismo dla uczących się angielskiego (myślę, że najbardziej skorzystają osoby na poziomie B2-C2).

W numerze 45 znajdziemy działy: in brief, Poland, international, cover story, business profile, business woman, business trends, money, managing people, travel, technology oraz business language. W tym wydaniu dostajemy również dodatek w postaci PDF do ściągnięcia - biznesowo-językowego poradnika na temat różnic kulturowych.

Artykuły dotyczą spraw bieżących, społeczno-gospodarczych, ze świata polityki, biznesu, nowych technologii... Do większości z nich możemy pobrać nagrania mp3 korzystając z kodów umieszczonych w piśmie lub bezpośrednio na telefon lub smartphone poprzez odpowiedni QRcode. Na stronie magazynu możemy obejrzeć też 5 filmów powiązanych z tematami w numerze.

Pod każdym artykułem znajdziemy listę trudniejszych wyrażeń, idiomów, przysłów. W tekście zwroty te są wyróżnione szarym drukiem a także odpowiednim numerkiem, co pomaga nie zgubić się w spisie.

W tym wydaniu znajdziemy wiele ciekawych tematów. Osobiście najbardziej zaciekawił mnie artykuł o przyszłości Szkocji po referendum (international), artykuł o prezesie Las Vegas Sands Sheldonie Andelsonie (business profile) i aktorce Sofii Vergarze (business woman). Ze względu na mój kierunek studiów przypadł mi też do gustu tekst o co-marketingu (collaborative marketing, business trends) a także cały dział o zarządzaniu ludźmi. Lekką odskocznię i ciekawostki zapewnił mi dział podróżniczy i technologiczny. W dziale o języku biznesowym zapoznamy się z dialogami pozwalającymi nam przyswoić niezbędne zwroty w biznesowej codzienności, a także kilka ćwiczeń (z zestawem prawidłowych odpowiedzi na końcu działu). Wisienką na torcie jest krótka recenzja książki i filmu, które również niejako związane są z ... biznesem.

Z perspektywy osoby, która angielskim posługuje się na co dzień przyznam, że teksty są na różnym poziomie trudności, dlatego pismo jest odpowiednie zarówno dla osób intermediate, upper intermediate i advanced. Zaskoczyła i ucieszyła mnie wielość idiomów i powiedzeń, obok typowo biznesowych i fachowych zwrotów. Nauczyłam się wiele, nie tylko jeśli chodzi o sam język angielski - poszerzyłam swoją wiedzę o tematy aktualne, interesujące i ważne. Niecierpliwie czekam na kolejny numer.







You Might Also Like

2 komentarze

  1. Niestety żaden z artykułów mnie nie zainteresował swoją tematyką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tematy w Business English są stricte polityczne, biznesowe, gospodarcze - tak, aby czytelnik poznał bardzo specyficzne słownictwo. Lżejsze artykuły znajdziesz w English Matters :)

      Usuń