"Chłopak na Studniówkę", Kaya Herman - lekka powieść dla polskiej młodzieży :)

21:23

Autor: Kaya Herman
Tytuł: Chłopak na Studniówkę
Wydawnictwo: Nowy Świat
Stron: 144
młodzieżowa
Choć już kilka lat minęło sama świetnie pamiętam własną studniówkę, gorączkowe przygotowania, nieustające próby poloneza na sali gimnastycznej, stres i odliczanie dni. Książka Kai Herman pozwoliła mi przypomnieć sobie ten piękny okres, a jednocześnie czytając świetnie się bawiłam!

Bohaterką jest Malina, uczennica liceum, która nie znalazła jeszcze partnera na bal maturalny. W poszukiwania włączają się rodzice, babcia, przyjaciółka, a nawet nauczycielka dziewczyny. Co zrobić gdy potencjalni kandydaci albo zupełnie nie odpowiadają Malinie, albo zwyczajnie nie przejawiają większego zainteresowania jej studniówką? Jeśli chcecie wiedzieć czy Malina zatańczyła poloneza z kimś czy samotnie, musicie koniecznie sięgnąć po Chłopaka na studniówkę.

Dawno nie czytałam tak dobrej polskiej książki dla młodzieży, szczególnie napisanej przez autorkę, o której wcześniej nigdy nie słyszałam! Napisana bardzo dobrym stylem, angażująca, ciekawa, zabawna... aż żal, że tak krótka! Świetnie budowane napięcie pod koniec książki sprawia, że aż chce się szybciej przerzucać strony. Malina, narratorka powieści, jest bohaterką, którą ogromnie polubiłam - inteligentna nastoletnia indywidualistka, domatorka z ciętym poczuciem humoru.

Chłopak na studniówkę jest książką krótką, na jeden wieczór. Nie zmienia to faktu, że wieczór z nią będzie wieczorem udanym! Odpręży i rozbawi zarówno nastoletnich jak i starszych czytelników. Ja z pewnością sięgnę po kolejne książki autorki.

7/10

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Cieszy mnie Twoja recenzja, bo mam tę książeczkę i pewnie niebawem zabiorę się za jej czytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wpadnij do mnie gdy już zrecenzujesz i daj znać! Nie chciałabym przegapić Twojej opinii o niej :)

      Usuń
  2. Muszę się z nią zapoznać, zwłaszcza, że jest krótka i, jak piszesz, dobra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest krótka, niedroga i bardzo przyjemna. Mnie pozwoliła się cofnąć do licealnych lat <3

      Usuń
  3. Niedawno ją przeczytałam. Zgadzam się, lekka i zabawna powieść dla młodzieży :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasem mam ochotę na takie książki.. W ogóle wróciłabym do książek, które czytałam dawno dawno temu, żeby przywołać wspomnienia. Chociaż od liceum wolałam czasy gimnazjum :)

    OdpowiedzUsuń