Audiobook - "Niezwyciężony", Stanisław Lem

15:44

Autor: Stanisław Lem
Wydawnictwo: audioteka.pl
TYP: Audiobook
Czytają: Krystyna Czubówna , Daniel Olbrychski , Marcin Kowalczyk , Wiesław Komasa , Arkadiusz Jakubik , Janusz Łagodziński , Mirosław Zbrojewicz , Radosław Popłonikowski , Sławomir Holland , Eryk Lubos
Planeta Regis III - kierunek wyprawy kosmicznego statku "Niezwyciężony". Cel: odnalezienie statku Kondor, z którym nie ma żadnej łączności od kiedy wylądował. Regis III kryje jednak wiele tajemnic - naukowcy odnajdują proste formy życia, a także konstrukcje przypominające pewnego rodzaju miejskie zabudowania. Odnaleziony Kondor jest opustoszały. Nigdzie nie widać śladu załogi. Co się z nią stało? 

Nigdy nie byłam fanką audiobooków, ale muszę przyznać z całą odpowiedzialnością: TEN JEST WPROST GENIALNY! Ciężko określić go jako audiobook - jest to raczej wysokiej klasy świetnie wyreżyserowane słuchowisko, bądź teatr radiowy! Doskonały dobór obsady: Krystyna Czubówna, Daniel Olbrychski, Mirosław Zbrojewicz, Wiesław Komasa - to tylko niektóre nazwiska osób, które uczestniczyły w realizacji tego niesamowitego projektu. Efekty dźwiękowe są fenomenalne - wprowadzają w nastrój grozy, niepewności, tajemnicy, świetnie oddają charakter gatunku sci-fi! 
Sama opowieść naprawdę mnie wciągnęła. Mimo tego, że od SF zazwyczaj stronię, nie mogłam przejść obojętnie obok dzieła tak wybitnego pisarza. Przyznam szczerze - było to moje pierwsze spotkanie z tym autorem i... było zdecydowanie udane! Jest duże prawdopodobieństwo, że czytając tę powieść byłabym lekko znużona samymi technicznymi i naukowymi opisami - dobrze zrealizowany projekt dźwiękowy pozwolił temu znużeniu zapobiec. Jednak powoli wyłaniająca się fabuła, na miarę dobrego filmowego thrillera zrekompensowała mój brak obycia w dziedzinie SF.

Myślałam, że tylko dobry tekst może pobudzić wyobraźnię. Myliłam się! Audiobook "Niezwyciężony" pozwolił mi totalnie oderwać się od otaczającej mnie rzeczywistości, przenieść się w świat wyobraźni - byłam tak wciągnięta w przedstawione uniwersum, że nie mogłam się wprost oderwać od słuchania. Niektóre efekty dźwiękowe były na tyle realistyczne, że z początku myślałam, że nie pochodzą one z nagrania! Stukanie, zgrzyty, świsty - to wszystko było bardzo prawdziwe.

Absolutnie nie żałuję czasu poświęconego temu siedmiogodzinnemu audiobookowi. Było to przeżycie "wysokich lotów", nieporównywalne z niczym, czego wcześniej doświadczyłam. Zdecydowanie polecam wszystkim, nawet tym, którzy od audiobooków stronią - uwierzcie, jest to prawdziwy teatr dźwięków, słuchowisko wysokiej klasy, obok którego nie można przejść obojętnie.

10/10

dziękuję z całego serca

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Nie lubię Lema, więc nie sięgnę po nią. Tym bardziej, że to audiobook, za którymi też nie przepadam

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. niemiłosiernie i niebezpodstawnie! :) Polecam choćby przesłuchanie darmowych fragmentów na YouTube - linki podawałam w zapowiedzi: http://waniliowe-czytadla.blogspot.com/2013/05/informacja-i-fragmenty-stanisaw-lem.html

      Usuń
  3. Doceniam pisarstwo Lema, ale nie jestem jego fanką. Może pozycje, które miałam okazje czytać, były akurat nie dla mnie. Zaciekawiłaś mnie, więc może do niego jeszcze wrócę.

    OdpowiedzUsuń