Świat według Wanilii #3 - Jakich aplikacji na telefon używam?

13:57


Dzisiaj post z serii Świat według Wanilii, a w nim zdradzę Wam jakich aplikacji na telefon używam. W dzisiejszym świecie mało kto potrafi obejść się bez swojego smartphone'a. Zastępuje on niemal wszystko, co kiedyś było osobnym urządzeniem lub przedmiotem - kalendarz, notatnik, dyktafon, kalkulator... i wiele innych. Nie będę wspominać o aplikacjach oczywistych typu Facebook czy Twitter, ale skupię się na tych nieco innych, bardzo przydatnych w moim codziennym życiu :)

Przetestowałam kilka różnych aplikacji kalendarzowych i Kalendarz Google sprawdza się najlepiej - można mieć kilka różnych tematycznych kalendarzy w jednym, zmieniać kolory zadań, ustawiać przypomnienia, a wszystko synchronizuje się z wybraną skrzynką gmaila.
Goodreads używam dużo częściej od jego polskiego odpowiednika Lubimy Czytać, z wielu względów. Aplikacja jest wygodna i posiada najważniejsze funkcje - rekomendacje, dodawanie książek na półki, ocenianie, uaktualnianie postępu czytania i tablicę z poczynaniami znajomych.
Ostatnio odkryłam, że Pomodoro Technique świetnie się u mnie sprawdza. 25 minut pracy - 5 minut przerwy. Clear Focus odliczy czas za was. Bardziej zmotywowani mogą zmienić liczbę minut pracy oraz przerwy. Ja pracuję w systemie 45 - 10.
Jeśli mam do obrobienia jakieś zdjęcia robię to za pomocą PicsArt - posiada fajne filtry, naklejki, ramki i inne cuda bajery dzięki którym możemy odpicować nasze fotografie.
MobileMPK jest niezastąpione. Nie muszę już wchodzić na stronę krakowskiego MPK by przechodzić zbyt długi wg mnie proces wyszukania rozkładu jazdy bądź połączenia. Aplikacja aktualizuje się do aktualnego rozkładu jazdy przy każdym otwarciu i zajmuje to chwilkę. Obecnie wspierane są rozkłady z ogromnej ilości miast w Polsce, a także z USA i Wielkiej Brytanii. Niezastąpione w podróży!

Gdy oglądam telewizję jest to raczej telewizja brytyjska, dlatego aplikacja Tv24.CO.UK jest niezastąpiona. Możemy obejrzeć opis programu, obserwować go i dzięki temu dostawać przypomnienie każdego dnia gdy jest emitowany - nareszcie nie przegapiłam całego Britains Got Talent ;)

Aplikacja QPONY pozwala mi śledzić aktualne zniżki w sklepach i gazetki promocyjne. Uwierzcie mi, to jest czasem bardzo pomocne :) Jeśli dany sklep wypuszcza też darmowy magazyn możemy go przeczytać na naszym telefonie :)


A dla rozrywki najbardziej lubię QuizUp - to ciekawy zbiór quizów na czas, w których możemy zmierzyć się z ludźmi z całego świata bądź przyjaciółmi. Jest wiele quizów dotyczących literatury, jednak mnie możecie spotkać głównie na wiedzy ogólnej, geografii, ciekawostkach i wszystkim co związane z UK :)

You Might Also Like

13 komentarze

  1. Żadnej z tych aplikacji nie znałam do tej pory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto je poznać, są naprawdę przydatne na co dzień :)

      Usuń
    2. Qpony są super, ja polecam jeszcze blix z gazetkami.

      Usuń
  2. żadnej nie znam, mam w tel aplikację z rozkładem jazdy, ale inną. Przyglądnę się temu co polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MobileMPK jest bardzo wygodna w użyciu :) Używam jej odkąd weszła do Google Play i jest coraz lepsza :)

      Usuń
    2. Potwierdzam - bardzo sprawdzona, ciekawa graficznie a przy tym także łatwo w obsłudze. Można wyszukiwać połączeń po "przystanku" lub numeru linii. Do tego wygodnie pokazuje, ile czasu zostało do odjazdu autobusu :)

      Usuń
  3. Jedynie pierwszą aplikację znam, ale z chęcią zapoznam się z QPONY :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam, że jest ogólnoświatowa wersja naszego quizwania, które uwielbiam. Na pewno skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Używam także MobileMPK - dla mnie największą zaletą tej aplikacji jest fakt, że działa także offline :)
    Muszę sprawdzić PicsArt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam większości tych aplikacji, więc czas wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Korzystam tylko z MobileMPK:) Pora przetestować resztę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aplikacja MPK jest jak najbardziej przydatna - szczególnie jak się mieszka na zadupiu, gdzie rozkład autobusu był widziany parę lat temu ;)

    OdpowiedzUsuń