Natalia i Krzysztof Minge - "Techniki samorozwoju - czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej"

18:03


Stron: 230

Książce "Techniki samorozwoju" poświęciłam znacznie więcej czasu i uwagi niż innym, recenzowanym przeze mnie pozycjom. Dlaczego? Ponieważ postanowiłam naprawdę skorzystać z zawartych w niej porad i wprowadzić je w swoje życie. Nie mam problemów z nauką, ale przyznaję - czasami mam ogromny problem z organizacją czasu czy sposobu/przebiegu nauki. Liczyłam, że ten poradnik mi pomoże. Czytając tą recenzję dowiecie się, czy tak się stało.

Lektura poradnika "Techniki samorozwoju" ma pokazać nam różne metody nauki i zapamiętywania, tworzenia notatek, pomóc w organizacji czasu, zwiększyć naszą koncentrację, a co za tym idzie efektywność każdego podejmowanego na co dzień działania.
Książka jest podzielona na działy tematyczne - dział o selekcjonowaniu informacji, o koncentracji, szybkim czytaniu, technikach uczenia się oraz o ćwiczeniach rozwijających kreatywność.
Co najważniejsze dla mnie w tego typu pozycjach - nie została ona absolutnie napisana w sposób nudny. Pozycja jest ciekawa, napisana w sposób przystępny i kreatywny - jest wzbogacona o wiele ćwiczeń i ciekawostek. Ciekawostki często pomagają lepiej zapamiętać to, co przeczytaliśmy w danym podrozdziale, lub wyjaśniają pewne istotne kwestie. Niektóre z ćwiczeń możemy wykonać szybko - w trakcie czytania danego podrozdziału. Innym musimy poświęcić więcej czasu, wiele z nich jest rozłożona w czasie - część robimy dziś, część jutro, itp. Warto ich nie omijać, a sumiennie wykonać. Są one naprawdę pomocne we wdrażaniu nowo poznanych porad w swoje życie.
Kolejną zaletą książki jest jej ogromna praktyczność. Wiadomo, że nie zapamiętamy wszystkich informacji od razu, na pewno nie zaczniemy stosować wszystkich technik naraz. Możemy spokojnie w każdej chwili wrócić do danego, interesującego nas działu czy podrozdziału i zastosować się do porad lub wykonać ćwiczenia.

Osobiście książka (wraz z zawartymi w niej ćwiczeniami) zdziałała dużo dobrego w moim życiu. Nie tylko zmotywowała mnie do lepszej organizacji i zmian w codziennym postępowaniu - ot choćby takim jak notowanie w kalendarzu czy odpowiedzialne planowanie zakupów czy pracy z blogiem - ale także nauczyłam się efektywniejszego wykorzystywania czasu, tworzenia map myśli, zauważyłam poprawę koncentracji i fakt, że niegdyś męczące i nudzące czynności wykonuję z większym zapałem.

Książkę polecam uczniom liceów, studentom i wszystkim ludziom, którzy chcą nauczyć się efektywnego zarządzania swoją pracą lub nauką, swoimi planami czy nawet swoim hobby! Poradnik ten jest prawdziwą skarbnicą praktycznej wiedzy, która odpowiednio wykorzystana przyczyni się nie tylko do zaoszczędzenia tak ważnego w naszym życiu czasu, ale i podniesienia naszej satysfakcji z dobrze przepracowanego każdego dnia.

10/10

Za możliwość uporządkowania swojego życia z książką "Techniki samorozwoju", dziękuję z całego serca wydawnictwu Edgard

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Słyszałam już o tej pozycji naprawdę sporo i uważam, że bardzo by mi się przydał taki poradnik.. o ile z zapamiętywaniem i ogólnie nauką nie mam większych problemów, to czasem kiedy trzeba przyswoić materiał brakuje mi chęci, czasu, a przede wszystkim koncentracji...

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny jest ten poradnik. Uwielbiam pozycje od Samo Sedno no i ta jak najbardziej mnie nie zawiodła. Nie raz i nie dwa będę do niej wracać, więc zajęła honorowe miejsce na półkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że warto :) Sama mam czasem problemy z organizacją własnego czasu i chętnie do tego bym ją wykorzystała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazwyczaj dość sceptycznie podchodzę do takich poradników, ale ten mnie zainteresował. Z organizacją czasu u mnie kiepsko, to może znalazłabym jakieś wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie książki to raczej nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie coś na 100% mi się przyda :D

    OdpowiedzUsuń