Austin Kleon - "Twórcza kradzież. 10 przykazań kreatywności"

20:42

Autor: Austin Kleon
Wydawnictwo: Sensus
Stron: 144
Seria: Charyzma
Czytając tę książkę mocowałam się z moją pracą licencjacką. Zastanawiałam się ile rad w niej zawartych może mi pomóc w mojej "twórczej kradzieży" jaką było formowanie tła teoretycznego dla mojego problemu badawczego. Okazało się, że porady Austina Kleona są naprawdę przydatne. Co więcej, poczułam przypływ energii i ochoty do tworzenia, ot, takiego "twórczego kopa".

Książeczka "Twórcza kradzież" jest bardzo niepozorna. Niewielka, z małą ilością tekstu, za to pełna ciekawych cytatów, zdjęć, rysunków, odręcznych schemacików. Niektóre strony są białe, niektóre czarne. To sprawia, że pozycja jest niezwykle przyjemna w odbiorze, ciekawa i zaskakująca. Nie ma tu przeładowania mądrym, wykładowym językiem - jest za to wszystko i tylko to, co najbardziej istotne.
Dowiemy się przede wszystkim tego jaka "kradzież" jest akceptowalna i nie jest plagiatem, a jakiej absolutnie nie można się dopuścić. Dodatkowo nauczymy się łapać swoje pomysły, czerpać jak najwięcej z wykonywanych czynności, zorganizować swoje miejsce pracy wypełniając je strategicznymi przedmiotami, zaprzyjaźnić się ze wszelką formą inspiracji.

Książka Austina Kleona nie jest przeznaczona jedynie dla artystów, ale dla wszystkich ludzi, którzy coś tworzą - choćby tak jak ja pracę licencjacką, bloga. Porady można wykorzystać też przy projektach biznesowych, a w zasadzie w każdej "twórczej" czy "odtwórczej" dziedzinie życia.
Pytanie brzmi - czy takie pozycje są potrzebne? Z własnego doświadczenia powiem - TAK. Nie tylko pozwalają patrzeć na swoją pracę z zupełnie innej perspektywy, dostrzec pomijane i wykorzystać zaniedbywane, ale dodają energii twórczej i zachęcają do podjęcia starań.
A na koniec odpowiedź Austina na pytanie I CO TERAZ?

8+/10

za możliwość przeczytania tej inspirującej pozycji dziękuję z całego serca wydawnictwu

You Might Also Like

10 komentarze

  1. Interesujące i rzeczywiście wydaje się przydatne. Chętnie zobaczyłabym taki egzemplarzyk na moim stoliku. Często nie wiem jak zabrać się do pisania czy odświeżenia bloga, więc myślę, że pozycja ta naprawdę by mi pomogła. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią bym przeczytała, znając mnie spodobałoby mi się :D

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest ZDECYDOWANIE książka dla mnie! Nie masz ochoty zrobić z nią jakiegoś rozdania? :PP

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią bym przeczytała!

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro tobie się tak bardzo spodobała, to cos w niej musi byc. Jetsem ciekawa tych porad i tego czy one cos zmienia w moim zyciu :)

    OdpowiedzUsuń