Język i Wanilia #13 - Business English #54, English Matters #59, Deutsch Aktuell #77

12:00

Lipcowo-sierpniowe numery magazynów do nauki języków od wydawnictwa Colorful Media prezentują się wspaniale. Czytając je jak zwykle dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy, a na dodatek nauczyłam się nowego słownictwa. 
Jak zawsze świetnym ułatwieniem okazały się kody QR dzięki którym mogłam szybko pobrać potrzebne MP3. Spis wszystkich artykułów możecie znaleźć na stronach www odpowiednich czasopism (klik: BM, EM, DA). Ja chcę Wam opowiedzieć o artykułach, które na mnie zrobiły największe wrażenie.

Business English Magazine
Aż 13 artykułów w tym wydaniu można było pobrać w formacie mp3. Super! Naprawdę lubię czytać BM słuchając poprawnej angielskiej wymowy i podkreślać słowa, które są trudniejsze do wypowiedzenia, by później używać ich w rozmowach ze znajomymi i porządnie się ich nauczyć :-)
Moim ulubionym artykułem z numeru jest Oh Canada! w którym dowiedziałam się wiele o historii kraju, jego kulturze, ciekawych miejscach i aspektach społecznych. Na dodatek artykuł uzupełniony jest tabelką z popularnymi kanadyjskimi zwrotami i ich ekwiwalentami w standardowym angielskim. Cover Story to Battle of the Titans - czyli wciągający artykuł o gigantach rynku technologicznego: Apple, Samsungu i Xiaomi. W Business Profile znalazłam z pozoru zabawny ale bardzo ciekawy tekst o... mleku wielbłądzim, czyli jak zrobić biznes na nowym trendzie "superfood". Ten numer przybliża nam również sylwetkę Borisa Johnsona, o którym warto przeczytać w świetle ostatnich wydarzeń w Wielkiej Brytanii. W Business Trends coś naprawdę dla mnie - o kolorowankach dla dorosłych i tajemnicy ich sukcesu. W sekcji Travel natomiast o dwóch Europejskich Stolicach Kultury 2016 - San Sebastian i... Wrocławiu! A w części językowej poznamy słownictwo z zakresu przenoszenia biura. Nie mogę nie wspomnieć o jak zwykle świetnym dodatku PDF, którym tym razem jest obszerny zbiór słownictwa na temat hoteli i placówek rekreacyjnych.

English Matters
Na okładce wita nas Leonardo Di Caprio - oczywiście, w środku znajdziemy obszerny i ciekawy artykuł na temat aktora, ale na mnie większe wrażenie zrobił tekst o naszym wspaniałym Robercie Lewandowskim. Z numeru dowiemy się też czym jest Scotland Yard i znajdziemy przegląd prezydentów USA. Travel przeniesie nas na Bali (gdzie akurat był ostatnio mój brat ;-)) - poznamy nawet najważniejsze zwroty w lokalnym języki. Bersulang! I znów będziemy mieć okazję pouczyć się angielskiego rozbierając tekst piosenki Footloose na czynniki pierwsze :)

Deutsch Aktuell
Nie mogło zabraknąć mojego ukochanego kalendarza z ważnymi datami. Ten, kto czytał jakąkolwiek książkę Sary Lark na pewno przeżył cudwną przygodę. Ja autorkę mam na liście ulubionych więc czytanie o niej w języku niemieckim było prawdziwą przyjemnością! Wiecie co to jest Currywurst? Jak się ją przyrządza? Skąd się wzięła? Deutsch Aktuell nie tylko odpowie na te pytania, ale da Wam również przepis :-) A czy zgadzacie się ze stwierdzeniem, że miłość nie zna granic, również tych geograficzno-politycznych? Na pewno zainteresuje więc Was artykuł Liebe ohne Grenzen :) Na pewno też chętnie dowiecie się czegoś o Weltjugendtag czyli... Światowych Dniach Młodzieży! A na koniec czeka Was wycieczka do Drezna!

You Might Also Like

0 komentarze