Język i Wanilia #4 - Business English Magazine Nr 46/2015 (marzec/kwiecień)

21:36

Kolejny raz Business English Magazine nie zawiódł moich oczekiwań. Ten numer wyjątkowo przypadł mi do gustu zarówno pod względem edukacyjnym, rozrywkowym i informacyjnym.

Aż 12 artykułów możemy przesłuchać w formie mp3 (standardowo do pobrania dzięki bezpośredniemu kodowi w piśmie bądź przez stronę internetową), a do trzech dedykowane jest video (z polskimi napisami).
W spisie treści możemy znaleźć krótki indeks nazwisk, firm i miejsc, który bardzo ułatwia poruszanie się po numerze.

Bardzo wiele ciekawych zwrotów poznałam dzięki lekturze krótkich artykulików w dziale In Brief. Czy wiecie co oznacz a bright-eyed and bushy-tailed albo zwrot ...and Bob's your uncle! ? Nie martwcie się, ja też nie wiedziałam dopóki nie sięgnęłam to wydanie BEM:)

W tym numerze przeczytamy między innymi artykuł o tym dlaczego firmy przenoszą produkcję do krajów gdzie koszta pracy są mniejsze, dowiemy się czegoś o Wietnamie, modowej marce Comma, urzekającym Starbucksie (aż zachciało mi się mojej ukochanej Chai Latte!), sieci Walmart. W dziale Business Woman sylwetka Christy Walton, jednej z najbogatszych kobiet świata. Osobiście zainteresował mnie bardzo artykuł Venture Capital, Seed Funding oraz cały dział Managing People (prócz wiedzy praktycznej ciekawe zwroty, takie jak: start-up, poppycock, entrepreneur, ingenuity, virtuous cycle, mis-selling i wiele, wiele innych). Dopełnieniem numeru jest relaksujący artykuł o Armenii oraz coś dla geeków, czyli ciekawy artykuł o Spotify. W Business Language niezwykle przydatne słownictwo z zakresu oceny pracownika (w przystępnych dialogach) oraz ćwiczenia. Nie zabrakło również recenzji filmu i książki.

Ponadto dodatkiem PDF w tym numerze BEM jest profesjonalne słownictwo dotyczące różnych zawodów.

Oczywiście to nie wszystko co możecie znaleźć w 46 numerze Business English. Skorzystają z niego osoby na różnych poziomach zaawansowania i o różnych zainteresowaniach! Gorąco zachęcam do nabycia i życzę owocnej, przyjemnej nauki! :)





You Might Also Like

0 komentarze