Silver RavenWolf - "Nastoletnia czarownica. Wicca dla nowego pokolenia"

17:29

Autor: Silver RavenWolf
Wydawnictwo: Illuminatio
Stron: 290
Autorka książki jest czarownicą. Tak, prawdziwą czarownicą, wyznającą Wiccę. Może to być dla potencjalnych czytelników informacja zaskakująca i niepokojąca, dlatego autorka w pierwszych słowach książki spieszy wyjaśnić kim są czarownice, czym jest magia i przekonuje, że nie należy się jej obawiać. Kieruje specjalny rozdział do rodziców, ponieważ odbiorcami tej pozycji mają być ich nastoletnie dzieci. W rozdziale tym mówi o prawie do poszukiwania własnej tożsamości, odpowiedzi na fundamentalne pytania i sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Uspakaja też, że dzieciaki po przeczytaniu tej książki na pewno nie staną się satanistami ;), ale wybór czy przekazać książkę dziecku pozostawia sumieniu rodziców.

Sama książka jest głównie opisem magicznych praktyk, rytuałów czy zaklęć w postaci słownych afirmacji. Nastolatki dowiedzą się z niej jak ważne jest dbanie o swoje otoczenie i swoją własną psychiczną higienę, jakie kolory odpowiedzialne są za pewne życiowe sytuacje (co można połączyć z magią świec i paląc świece w danym kolorze, by doprowadzić do pożądanego efektu). Książka ta jest też skarbnicą wiedzy na temat historii Wicci i życia współczesnych czarownic, a także porad jak zachować się w sytuacji, gdy nastolatek nie umie znaleźć płaszczyzny porozumienia z rodzicami, a jego zainteresowania czy kształtujące się "inne" poglądy religijne spotykają się z nietolerancją (choć nie do wszystkich sposobów opisanych przez autorkę jestem do końca przekonana).

Książka jest opracowana w sposób rzetelny, a jednocześnie przyjazny młodemu odbiorcy. Język jest prosty i klarowny, acz sugestywny, autorka pisze w konwencji bezpośredniego przekazu, jakby "listu" do swojego czytelnika. Dodatkowo książka zawiera wiele schematów, ramek uporządkowujących informacje czy symboli.
Osobiście książkę czytało mi się bardzo lekko i przyjemnie, gorzej z pisaniem tej recenzji. Długo ją odkładałam nie wiedząc, jak tak naprawdę ją ocenić. Jako rzetelna recenzentka postaram się nie patrzeć na nią z punktu widzenia własnych, osobistych przekonań, dlatego nie zamieszczę punktowej oceny. Uważam, że pozycja ta będzie świetna dla osób zainteresowanych tematem Wicci, czarownic i magii i takim czytelnikom serdecznie ją polecam.

za egzemplarz recenzencki dziękuję z całego serca wydawnictwu

You Might Also Like

10 komentarze

  1. Znam twoją opinię na temat tej książki. Muszę Ci powiedzieć, że ja również miałam mieszane uczucia, gdy ją czytałam. Jednak wszystko wzięłam nie na poważnie, tak dla przyjemności, bo i tak nie wierzę w działanie tej magii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być ciekawie, bo interesuje mnie taka tematyka, ale raczej wątpię, że znajdę ją w swojej bibliotece. xD

    OdpowiedzUsuń
  3. mam ją już na uwadze - zobaczymy kiedy trafi w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kiedyś bardzo interesowałam się Wicca. Nie wyznawałam, ale po prostu interesowało mnie to :) Książkę z chęcią bym przeczytała, ale wątpię żeby mi się to udało

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem chyba podziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę że książka nie dla mnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. ,,Autorka książki jest czarownicą" - myślałam, że to jakiś żart, jakaś część fabuły, a tu taka... niespodzianka. Raczej nie przeczytałabym czegoś takiego, bo odrzucają mnie czarodziejskie praktyki, tarot itd. Jestem w stanie zaakceptować tylko iluzjonistów w cyrku lub telewizji. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubie takie książki, wiec czemu nie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka jest naprawdę ciekawa. Insipiruje, fascynuje i wtajemnicza. Zapraszam na swojego bloga: http://nastoletniaczarownica.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń